Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

In this Discussion

Welcome to the CollectiveAccess support forum! Here the developers and community answer questions related to use of the software. Please include the following information in every new issue posted here:

1. Version of the software that is used, along with browser and version

2. If the issue pertains to Providence, Pawtucket or both

3. What steps you’ve taken to try to resolve the issue

4. Screenshots demonstrating the issue

5. The relevant sections of your installation profile or configuration including the codes and settings defined for your local elements.

If your question pertains to data import or export, please also include:

1. Data sample

2. Your mapping

Answers may be delayed for posts that do not include sufficient information.

plusieurs supports pour un "objet"

Bonjour,
Je débute avec Collective Access, désolée si ma question est un peu bête...
Voilà, je dois créer un catalogue pour une collection audiovisuelle. Certains films existent sur plusieurs supports (dvd et disque dur par exemple), comment faire pour relier ces différentes "manifestations" à une seule notice ?
Merci d'avance

Comments

• Bonjour Hélène,

Pas de problème, les nouveaux utilisateurs francophones ne sont pas très nombreux à se manifester ici et cela fait plaisir d'échanger avec de nouvelles têtes.

Quel profil avez vous installé ? Cela permettrait de vous guider un peu mieux.

Pour les films sur plusieurs supports, dans l'idéal, il vaut mieux avoir deux notions : une "oeuvre", le film ; un support (le dvd, l'emplacement sur le disque dur, etc).

Vous pouvez lier une fiche d'objet à une autre via l'écran "relations". De mémoire, quasi tous les profils ont un écran relation pour les objets.

• edited April 5

Bonjour,
    Merci pour votre réponse ! J'ai installé le profil avec les métadonnées PB Core. Si je comprends bien, je dois créer une notice "objet" pour chaque support et les lier entre elles. (ou plus simple, dupliquer la première notice et changer les champs qui doivent l'être) ?

• Bonjour Hélène,

Pour les notions d' "incarnation" d'un film dans un support (physique ou virtuel), le standard PB Core dispose de la notion d' "instantiation". Voir ici : https://pbcore.org/elements/pbcoreinstantiation

pbcoreInstantiation contains subelements that describe a single instantiation of an asset. The definition is malleable, but it should be thought of as any discreet and tangible unit that typically (though not always) comprises a whole representation of the asset. For example, an original master videotape, a preservation master video file, and a low-bitrate access copy would all be considered Instantiations of a single video program. All of the sub-elements held by this element are used to describe the instantiation specifically, not necessarily the asset as a whole.

C'est exactement ce que vous cherchiez : "an original master videotape, a preservation master video file, and a low-bitrate access copy"

En relisant en diagonale le profil PBCore, cela devrait être une relation avec une nouvelle fiche objet du type "Supporting materials", depuis l'écran prévu à cet effet "Instantiations".

Gautier

Sign In or Register to comment.