Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Welcome to the CollectiveAccess support forum! Here the developers and community answer questions related to use of the software. Please include the following information in every new issue posted here:

1. Version of the software that is used, along with browser and version

2. If the issue pertains to Providence, Pawtucket or both

3. What steps you’ve taken to try to resolve the issue

4. Screenshots demonstrating the issue

5. The relevant sections of your installation profile or configuration including the codes and settings defined for your local elements.

If your question pertains to data import or export, please also include:

1. Data sample

2. Your mapping

Answers may be delayed for posts that do not include sufficient information.

Problème téléchargement média

Bonjour,

J'ai téléchargé Collective Access avec succès : j'ai pu créer des collections et des objets. Mais je ne parviens pas à télécharger ni les photos, ni les vidéo, ni la musique. J'ai pourtant téléchargé ffmpeg. Que dois-je faire?
Merci de vos réponses.

Comments

• Je dois vous préciser que je travaille sur un MAC: donc j'ai téléchargé ffmpegX qui semble la version adaptée aux MAC.
  • Voici ce que l'on m'indique quand je veux télécharger une image ou une vidéo :

"There are errors preventing information in specific fields from being saved as noted below.

* Type de fichier inconnu non accepté par media"

Or, il s'agit de fichiers de type jpg ou mpg, qui figurent dans la liste des filetypes acceptés...
  • Que dit le "Configuration Check"? (Manage -> System configuration -> Configuration check) (désolé pour le nom en anglais, mais je n'ai pas utilisé la locale FR)

Est-ce que GD, ImageMagick, etc. sont installés et tournent?

(solution proposée par Seth ici: http://www.collectiveaccess.org/forum/topic.php?id=235#post-2572 )
  • Avez-vous essayé avec d'autres types de médias ? Avez-vous la même erreur?
Sign In or Register to comment.